![]() |
ForrĂĄsa |
Be kell vallanom, a hĂĄrom King Of Sin regĂ©nybĆl ez tetszett a leginkĂĄbb. A törtĂ©net fĆszereplĆje, az a Dominic Davenport, aki az elsĆ kĂ©t rĂ©szben is feltƱnik, mint a Wall Street kirĂĄlya. Ć az, akit Dante a Valhalla Klub tagjĂĄnak ajĂĄnlott. Dom befolyĂĄsos, törtetĆ Ă©s lĂ©nyegĂ©ben csak a munkĂĄnak Ă©l, hogy soha többe ne is emlĂ©kezzen arra a nincstelen ĂĄrvĂĄra, aki senkinek sem kellett. ĂnerĆbĆl lett az, aki. Ć nem szĂŒletett gazdagnak, csak tehetsĂ©gesnek Ă©s kitartĂłnak. MĂĄra a csĂșcsra kĂŒzdötte magĂĄt, hĂres, gazdag Ă©s van egy csodĂĄlatos felesĂ©ge, akit szeret - csak Ă©pp a nĆnek nem mondja, Ă©s magĂĄtĂłl Ă©rtetĆdik szĂĄmĂĄra, hogy Alessandra mindig ott lesz mellette. AztĂĄn egy napon Dominic arra megy haza, hogy a szeretett felesĂ©ge nincs otthon, becsomagolt Ă©s mĂ©g a karikagyƱrƱjĂ©t is hĂĄtra hagyta. Dom pĂĄnikszerƱen indul meg a nĆ keresĂ©sĂ©re, közben pedig rĂĄ kell jönnie, el fogja veszĂteni azt az egyetlen szemĂ©lyt, aki feltĂ©tel nĂ©lkĂŒl szerette. AlĂ© -nak, nem szĂĄmĂtott, hogy gazdag a fĂ©rfi vagy szegĂ©ny, Ć mĂĄr akkor is szerette mikor egy diszlexiĂĄval kĂŒzdĆ egyetemista volt.
Alessandra most vĂ©gleg meghozta a döntĂ©sĂ©t, miszerint ideje elhagynia a fĂ©rjĂ©t Ă©s tĂșllĂ©pnie rajta, csak nehezen megy. TĂz Ă©vnyi hĂĄzassĂĄgot nem lehet egyik naprĂłl a mĂĄsikra elfelejteni Ă©s kitörölni az Ă©letĂŒnkbĆl Ă©s amire a nĆ vĂ©gkĂ©pp nem szĂĄmĂtott, hogy Dom most vĂ©gre kĂŒzdeni akar azĂ©rt, ami fontos neki. A felesĂ©gĂ©rt. A fĂ©rfi a fejĂ©be vette, hogy kerĂŒl, amibe kerĂŒl, de megszerzi Ășjra a nĆt.
Ami kicsit sĂĄntĂtott nekem a törtĂ©netben, az Dom Ă©s a testvĂ©re, az egĂ©sz sztori - remĂ©lem azĂ©rt a srĂĄc is kap majd egy könyvet.
![]() |
ForrĂĄsa |
Mi is az a diszlexia? Biztosan hallott mĂĄr mindenki a diszlexiĂĄrĂłl, hol többet hol kevesebbet. Maga a diszlexia, az olvasĂĄsi nehĂ©zsĂ©get jelenti. Hiszen ilyen esetben a diszlexiĂĄs szemĂ©ly lassan, akadozva olvas, a hangsĂșlyozĂĄs pedig teljes mĂ©rtĂ©kben hiĂĄnyzik olvasĂĄs közben, illetve gyakori tĂŒnet a hasonlĂł hangok felcserĂ©lĂ©se is, ebbĆl adĂłdik, hogy az olvasott szöveget lassan, nehezen Ă©rtik meg. KivĂĄltĂł oka lehet termĂ©szetesen örökletes, fejlĆdĂ©si zavar (kĂ©sĂ©s a fejlĆdĂ©sben), lĂĄtĂĄsi rendellenessĂ©gek Ă©s egyĂ©b idegrendszeri rendellenessĂ©gek. A diszlexia mellett ismerĂŒnk mĂ©g Ășn. diszkalkuliĂĄt is. MĂg a diszlexia az olvasĂĄs elsajĂĄtĂtĂĄsĂĄnak zavar, addig a diszkalkulia a szĂĄmolĂĄsĂ©. Nehezebb szĂĄmukra megtanulni szĂĄmolni, mĂg a diszgrĂĄfiĂĄsoknak az ĂrĂĄssal gyƱlik meg a bajuk, hiszen ez magĂĄt az ĂrĂĄs zavarĂĄt jelenti. Itt rendezetlen, kusza az ĂrĂĄs, gyakori a betƱtĂ©vesztĂ©s is.
Fontos kihangsĂșlyozni, hogy sem a diszlexia, sem a diszgrĂĄfia, sem pedig a diszkalkulia nem fogyatĂ©kossĂĄg, csupĂĄn rĂ©szkĂ©pessĂ©gi zavar.
ForrĂĄsok:
https://i.pinimg.com/736x/e2/ef/51/e2ef5164c0859610c053c23686adcbfd.jpg
https://tehetsegmuhely.com/fejleszto-foglalkozasok/diszkalkulia/
https://hu.wikipedia.org/wiki/Diszgr%C3%A1fia