🎞️: Splash, splash Love 2015

 Sziasztok!

ForrĂĄsa

Így a pĂŒnkösdi hosszĂșhĂ©tvĂ©gĂ©re azĂ©rt dukĂĄl egy - egy ajĂĄnlĂł, nemde? Olvasok Ă©s sorozatozom is rendesen, azonban nem Ășgy halad egyik sem, ahogy vĂĄrnĂĄ az ember, azonban most sikeresen talĂĄltam egy kapaszkodjatok meg, kĂ©t rĂ©szes, igen kerek kĂ©t rĂ©szes koreai törtĂ©nelmi drĂĄmĂĄt, melynek cĂ­me a bejegyzĂ©s nĂ©vadĂłja is, tehĂĄt a Splash, splash Love. A sorozat szereposztĂĄsĂĄn csak pislogok, hogy jaj Ƒt is lĂĄttam sorozatban, Ƒ meg tĂ©nyleg Ahn Hyo Seop? (Ɛt a Business proposalban lĂĄttam Ă©s ott termĂ©szetesen imĂĄdtam.) AztĂĄn persze az elsƑ gondolatom azt volt, hogy honnan is olyan ismerƑs a fƑszereplƑ fĂ©rfi, mire leesett, hogy Ƒt meg a Radio romance -ban sikerĂŒlt megismernem.

ForrĂĄsa

Az ilyen mĂșltban jĂĄrĂłs, de a jelenben Ășjra talĂĄlkozĂłs sorozatokkal az a bajom, hogy hiĂĄba erƑsködik a mĂșltban maradt fĂ©l, hogy "Ășjra talĂĄlkoznak majd", meg, hogy "majd megtalĂĄlja Ășjra a szerelmĂ©t", azĂ©rt azt mindenki Ă©rzi, hogy igen a jelenben elƑ lĂĄny kap egy "happy end szerƱsĂ©get", de a mĂșltban maradt szemĂ©ly is megkapja vajon? 

ForrĂĄsa

Persze azĂ©rt egy mondattal le is rendeztĂ©k, hogy "boldog" Ă©letet Ă©lt, de ezt honnan is tudjĂĄk? Meg azt is, hogy szĂĄmos gyermeke szĂŒletett - Ă©s?  SzĂłval, hiĂĄba a romantikus komĂ©dia, mĂ©gis sajnĂĄltam, hogy nem kaptam olyan happy endet, amire szĂĄmĂ­tottam, bĂĄr egy tizenkilenc Ă©ves csitri, mert a fƑszereplƑnk egy Ă©retlen gyerek mĂ©g, olyan kalandba keveredik, ahol rĂĄjön, hogy hamar fel kell nƑnie, hogy Ă©letben maradhasson.

ForrĂĄsa

A törtĂ©net amĂșgy egyszerƱ, de Ă©pp ebben rejlik a maga bĂĄja. A fƑszereplƑ lĂĄny, Dan Bi Ă©pp a fƑiskolai felvĂ©telire kĂ©szĂŒl, azonban ahogy az lenni szokott a nagy nyomĂĄs miatt elege van mĂĄr mindenbƑl Ă©s mindenkibƑl, mindenhol azt hallja, ennek jĂłl kell sikerĂŒlnie, teljesĂ­tenie kell, jĂłnak kell lennie, nem ronthat, mert ezen mĂșlik az Ă©lete! (Itt azĂ©rt nagyon durvĂĄn arcul csapja a laikus nĂ©zƑt a kemĂ©ny elvĂĄrĂĄsok hada az ottani fiatalok felĂ©.) Persze, hogy egy 19 Ă©ves lĂĄnynak tele van mĂĄr a vĂ©gĂ©n a hƑcipƑje. Így a rettegett matek felmĂ©rĂ©s elƑtt, azt kĂ­vĂĄnja bĂĄr eltƱnhetne, messzire onnan ahol van - hĂĄt Ă­gy sikerĂŒljön mindenki kĂ­vĂĄnsĂĄga, mert Dan Bi egy "csoda" folytĂĄn, ami egy pocsolya szemĂ©lyĂ©ben jelenik meg. Ennek segĂ­tsĂ©gĂ©vel pedig visszautazik az idƑben, egĂ©szen a Csoszon korĂĄig. (1392 Ă©s 1897 között fennĂĄllĂł egysĂ©ges, önĂĄllĂł ĂĄllamalakulat volt a Koreai-fĂ©lszigeten.)

ForrĂĄsa

Itt talĂĄlkozik Lee Do -val, az akkori uralkodĂłval, akinek nagyratörƑ ĂĄlmai vannak Ă©s nem hisz a mende -mondĂĄkban, sem a nĂ©pi hiedelmekben, amolyan racionĂĄlis ember, hiszem ha lĂĄtom alapon mƱködik. SajnĂĄlatos mĂłdon Ă©pp Ă©ve Ăłta hĂșzĂłdĂł aszĂĄly sĂșjtja orszĂĄgĂĄt, Ă­gy kĂ©nytelen mĂĄr bevetni mindent, hogy vĂ©gre essen, Ă­gy Ă©pp egy sĂĄmĂĄn esƑ szertartĂĄst tart, amikor megjelenik a szokatlan ruhĂĄs, Ă©rdekes beszĂ©dƱ Dan Bi. Éppen ezĂ©rt kapĂłra jön szĂĄmĂĄra, egy mai vilĂĄgbĂłl odapottyant lĂĄny, aki simĂĄn se perc alatt megoldja a Pitagorasz tĂ©telt, mĂ­g az ottani tudĂłsoknak napokba tellett.

ForrĂĄsa

Így a kicsik kĂŒlönc Dan Bi, kĂ©nytelen az aszĂĄllyal sĂșjtott korban maradni, a palotĂĄban a kirĂĄly mellett, akinek matematikai feladatokat tanĂ­t, mĂ­gnem megĂ©rkezik Ășjra az esƑ, hogy hazatĂ©rhessen.

ForrĂĄsa

Arra azonban sem Dan Bi, sem pedig a fiatal kirĂĄly nem szĂĄmĂ­t, hogy a sok egyĂŒtt töltött idƑ alatt szĂ©pen lassan a kezdeti fenntartĂĄsokat lekĂŒzdve, legjobb barĂĄtok Ă©s bizalmasok, majd szerelmesek lesznek egymĂĄsba. Azonban Dan Bi nem maradhat a kirĂĄly mellett a mĂșltban, a fĂ©rfi pedig többre hivatott, mint, hogy kövesse a lĂĄnyt a jelenbe - azonban azĂ©rt vannak olyan romantikus mozzanatai a kedves uralkodĂłnak, hogy olyan Ă­rĂĄsjeleket alkot, melyet a lĂĄny is el tud olvasni - ez pedig a mai hasznĂĄlt Ă­rĂĄsuk.

ForrĂĄsa

A sorozatban nagy hangsĂșlyt kap az elejĂ©n a Dan Bi -re nehezedƑ nyomĂĄs, olyan szinten kĂ©nyszerĂ­tik rĂĄjuk, hogy sikeresnek kell lenniĂŒk, hogy csak pislogtam, mint hal a szatyorban. TermĂ©szetes azonban, hogy mindnyĂĄjan vagyunk a sikerre, nem? VĂĄgyjuk az elismerĂ©st, a "gyƑzelem" Ă©rzĂ©sĂ©t, azt az eufĂłriĂĄt, amit ez okoz. A jĂłl vĂ©gzett munka öröme kĂĄrpĂłtol mindenĂ©rt. Azonban az mĂĄr egyĂ©nfĂŒggƑ, hogy mennyire jĂłl kezeljĂŒk az idĂĄig vezetƑ utat, hogy tudjuk lekĂŒzdeni az ezzel jĂĄrĂł nyomĂĄst, stresszt. Hogyan osztjuk be az idƑnket Ă©s persze, hogy eljutunk -e a sikerhez, hiszen vannak olyan szĂŒlƑk, akiknek irracionĂĄlis elvĂĄrĂĄsaik vannak csemetĂ©ik felĂ©... Ă­gy ezek a gyerekek folyamatosan nyomĂĄs alatt vannak, hogy telesĂ­teniĂŒk kell, azonban ez nem mindig meg. Ahogy a sorozatban is Dan Bi, okos lĂĄny, talpraesett Ă©s talĂĄlĂ©kony, de a matek nagy mumus neki, ami szerintem a legtöbb diĂĄk rĂ©mĂĄlma, nem? Én is utĂĄltam, a szĂŒleim tudtĂĄk is, nem is vertĂ©k a hĂĄtam, hogy matekbĂłl kell emelt Ă©rettsĂ©giznem Ă©s ezen az irĂĄnyon kellene tovĂĄbb mennem, nem. Azonban vannak olyan szĂŒlƑk, lehet a ti köreitekben is mozognak olyanok, akikrƑl tudjuk, hogy ha megszakad akkor sem megy neki jobban, mĂ©gis azt vĂĄrjĂĄt tƑle, hogy sikeres legyen. NĂ©ha egy - hogy a pĂ©ldĂĄnĂĄl maradjunk - matek hĂĄrmas dolgozatban több, munka van egy diĂĄk rĂ©szĂ©rƑl, mint hinnĂ©nk. Lehet, hogy Ƒ azĂ©rt a hĂĄrmasĂ©rt vĂ©rt izzadt - neki a hĂĄrmas az ötös. Azonban vannak olyan szĂŒlƑk, akiknek ez sem elĂ©g, nem fogadjĂĄk el, hogy ez csak ennyire megy.

ForrĂĄsa

"Henry Murray amerikai pszicholĂłgus szerint a szemĂ©lyisĂ©gĂŒnket a szĂŒksĂ©gleteink, illetve a motivĂĄciĂłink a viselkedĂ©sĂŒnkön keresztĂŒl hatĂĄrozzĂĄk meg. Egyik ilyen motivĂĄciĂł többek között a teljesĂ­tmĂ©nymotivĂĄciĂł, mely arra ösztönzi az egyĂ©nt, hogy minĂ©l jobban teljesĂ­tsen, Ă©s sikert Ă©rjen el. Ez kĂ©sztet minket a folyamatos fejlƑdĂ©sre. Ez a szĂŒksĂ©glet eltĂ©rƑ mĂ©rtĂ©kben van jelen az emberekben, a gondolkodĂĄsunkbĂłl Ă©s a viselkedĂ©sĂŒnkbƑl tudhatjuk, hogy bennĂŒnk mennyire erƑs. OptimĂĄlis mĂ©rtĂ©kƱ jelenlĂ©te egĂ©szsĂ©gesen Ă©s felettĂ©bb hatĂ©konyan növelheti a teljesĂ­tmĂ©nyĂŒnket, ĂĄm mint minden mĂĄs az emberek szĂĄmĂĄra, a teljesĂ­tĂ©si vĂĄgy is fĂŒggƑsĂ©get okozhat. Ilyenkor beszĂ©lhetĂŒnk teljesĂ­tmĂ©nykĂ©nyszerrƑl... , a teljesĂ­tmĂ©nykĂ©nyszer is Ășgymond beszƱkĂ­ti a lĂĄtĂłmezƑt. Ekkor a szemĂ©ly minden energiĂĄjĂĄt a performanszĂĄra, Ă©s az ahhoz szĂŒksĂ©ges munkĂĄra összpontosĂ­tja, sajĂĄt Ă©rtĂ©kĂ©t a teljesĂ­tmĂ©nyĂ©tƑl, eredmĂ©nyeitƑl teszi fĂŒggƑvĂ©. Ez mĂĄr önmagĂĄban is Ă©pp elĂ©g veszĂ©lyes. A teljesĂ­tmĂ©nyĂŒnket ĂĄltalĂĄban a mĂĄsokhoz viszonyĂ­tott eredmĂ©nyeink alapjĂĄn mĂ©rjĂŒk,
így közvetetten måsok eredményei fogjåk meghatårozni szåmunkra, hogy mennyire vagyunk értékesek."