Sziasztok!
ForrĂĄsa |
Ăgy a pĂŒnkösdi hosszĂșhĂ©tvĂ©gĂ©re azĂ©rt dukĂĄl egy - egy ajĂĄnlĂł, nemde? Olvasok Ă©s sorozatozom is rendesen, azonban nem Ășgy halad egyik sem, ahogy vĂĄrnĂĄ az ember, azonban most sikeresen talĂĄltam egy kapaszkodjatok meg, kĂ©t rĂ©szes, igen kerek kĂ©t rĂ©szes koreai törtĂ©nelmi drĂĄmĂĄt, melynek cĂme a bejegyzĂ©s nĂ©vadĂłja is, tehĂĄt a Splash, splash Love. A sorozat szereposztĂĄsĂĄn csak pislogok, hogy jaj Ćt is lĂĄttam sorozatban, Ć meg tĂ©nyleg Ahn Hyo Seop? (Ćt a Business proposalban lĂĄttam Ă©s ott termĂ©szetesen imĂĄdtam.) AztĂĄn persze az elsĆ gondolatom azt volt, hogy honnan is olyan ismerĆs a fĆszereplĆ fĂ©rfi, mire leesett, hogy Ćt meg a Radio romance -ban sikerĂŒlt megismernem.
ForrĂĄsa |
Az ilyen mĂșltban jĂĄrĂłs, de a jelenben Ășjra talĂĄlkozĂłs sorozatokkal az a bajom, hogy hiĂĄba erĆsködik a mĂșltban maradt fĂ©l, hogy "Ășjra talĂĄlkoznak majd", meg, hogy "majd megtalĂĄlja Ășjra a szerelmĂ©t", azĂ©rt azt mindenki Ă©rzi, hogy igen a jelenben elĆ lĂĄny kap egy "happy end szerƱsĂ©get", de a mĂșltban maradt szemĂ©ly is megkapja vajon?
ForrĂĄsa |
Persze azĂ©rt egy mondattal le is rendeztĂ©k, hogy "boldog" Ă©letet Ă©lt, de ezt honnan is tudjĂĄk? Meg azt is, hogy szĂĄmos gyermeke szĂŒletett - Ă©s? SzĂłval, hiĂĄba a romantikus komĂ©dia, mĂ©gis sajnĂĄltam, hogy nem kaptam olyan happy endet, amire szĂĄmĂtottam, bĂĄr egy tizenkilenc Ă©ves csitri, mert a fĆszereplĆnk egy Ă©retlen gyerek mĂ©g, olyan kalandba keveredik, ahol rĂĄjön, hogy hamar fel kell nĆnie, hogy Ă©letben maradhasson.
ForrĂĄsa |
A törtĂ©net amĂșgy egyszerƱ, de Ă©pp ebben rejlik a maga bĂĄja. A fĆszereplĆ lĂĄny, Dan Bi Ă©pp a fĆiskolai felvĂ©telire kĂ©szĂŒl, azonban ahogy az lenni szokott a nagy nyomĂĄs miatt elege van mĂĄr mindenbĆl Ă©s mindenkibĆl, mindenhol azt hallja, ennek jĂłl kell sikerĂŒlnie, teljesĂtenie kell, jĂłnak kell lennie, nem ronthat, mert ezen mĂșlik az Ă©lete! (Itt azĂ©rt nagyon durvĂĄn arcul csapja a laikus nĂ©zĆt a kemĂ©ny elvĂĄrĂĄsok hada az ottani fiatalok felĂ©.) Persze, hogy egy 19 Ă©ves lĂĄnynak tele van mĂĄr a vĂ©gĂ©n a hĆcipĆje. Ăgy a rettegett matek felmĂ©rĂ©s elĆtt, azt kĂvĂĄnja bĂĄr eltƱnhetne, messzire onnan ahol van - hĂĄt Ăgy sikerĂŒljön mindenki kĂvĂĄnsĂĄga, mert Dan Bi egy "csoda" folytĂĄn, ami egy pocsolya szemĂ©lyĂ©ben jelenik meg. Ennek segĂtsĂ©gĂ©vel pedig visszautazik az idĆben, egĂ©szen a Csoszon korĂĄig. (1392 Ă©s 1897 között fennĂĄllĂł egysĂ©ges, önĂĄllĂł ĂĄllamalakulat volt a Koreai-fĂ©lszigeten.)
ForrĂĄsa |
Itt talĂĄlkozik Lee Do -val, az akkori uralkodĂłval, akinek nagyratörĆ ĂĄlmai vannak Ă©s nem hisz a mende -mondĂĄkban, sem a nĂ©pi hiedelmekben, amolyan racionĂĄlis ember, hiszem ha lĂĄtom alapon mƱködik. SajnĂĄlatos mĂłdon Ă©pp Ă©ve Ăłta hĂșzĂłdĂł aszĂĄly sĂșjtja orszĂĄgĂĄt, Ăgy kĂ©nytelen mĂĄr bevetni mindent, hogy vĂ©gre essen, Ăgy Ă©pp egy sĂĄmĂĄn esĆ szertartĂĄst tart, amikor megjelenik a szokatlan ruhĂĄs, Ă©rdekes beszĂ©dƱ Dan Bi. Ăppen ezĂ©rt kapĂłra jön szĂĄmĂĄra, egy mai vilĂĄgbĂłl odapottyant lĂĄny, aki simĂĄn se perc alatt megoldja a Pitagorasz tĂ©telt, mĂg az ottani tudĂłsoknak napokba tellett.
ForrĂĄsa |
Ăgy a kicsik kĂŒlönc Dan Bi, kĂ©nytelen az aszĂĄllyal sĂșjtott korban maradni, a palotĂĄban a kirĂĄly mellett, akinek matematikai feladatokat tanĂt, mĂgnem megĂ©rkezik Ășjra az esĆ, hogy hazatĂ©rhessen.
ForrĂĄsa |
Arra azonban sem Dan Bi, sem pedig a fiatal kirĂĄly nem szĂĄmĂt, hogy a sok egyĂŒtt töltött idĆ alatt szĂ©pen lassan a kezdeti fenntartĂĄsokat lekĂŒzdve, legjobb barĂĄtok Ă©s bizalmasok, majd szerelmesek lesznek egymĂĄsba. Azonban Dan Bi nem maradhat a kirĂĄly mellett a mĂșltban, a fĂ©rfi pedig többre hivatott, mint, hogy kövesse a lĂĄnyt a jelenbe - azonban azĂ©rt vannak olyan romantikus mozzanatai a kedves uralkodĂłnak, hogy olyan ĂrĂĄsjeleket alkot, melyet a lĂĄny is el tud olvasni - ez pedig a mai hasznĂĄlt ĂrĂĄsuk.
ForrĂĄsa |
A sorozatban nagy hangsĂșlyt kap az elejĂ©n a Dan Bi -re nehezedĆ nyomĂĄs, olyan szinten kĂ©nyszerĂtik rĂĄjuk, hogy sikeresnek kell lenniĂŒk, hogy csak pislogtam, mint hal a szatyorban. TermĂ©szetes azonban, hogy mindnyĂĄjan vagyunk a sikerre, nem? VĂĄgyjuk az elismerĂ©st, a "gyĆzelem" Ă©rzĂ©sĂ©t, azt az eufĂłriĂĄt, amit ez okoz. A jĂłl vĂ©gzett munka öröme kĂĄrpĂłtol mindenĂ©rt. Azonban az mĂĄr egyĂ©nfĂŒggĆ, hogy mennyire jĂłl kezeljĂŒk az idĂĄig vezetĆ utat, hogy tudjuk lekĂŒzdeni az ezzel jĂĄrĂł nyomĂĄst, stresszt. Hogyan osztjuk be az idĆnket Ă©s persze, hogy eljutunk -e a sikerhez, hiszen vannak olyan szĂŒlĆk, akiknek irracionĂĄlis elvĂĄrĂĄsaik vannak csemetĂ©ik felĂ©... Ăgy ezek a gyerekek folyamatosan nyomĂĄs alatt vannak, hogy telesĂteniĂŒk kell, azonban ez nem mindig meg. Ahogy a sorozatban is Dan Bi, okos lĂĄny, talpraesett Ă©s talĂĄlĂ©kony, de a matek nagy mumus neki, ami szerintem a legtöbb diĂĄk rĂ©mĂĄlma, nem? Ăn is utĂĄltam, a szĂŒleim tudtĂĄk is, nem is vertĂ©k a hĂĄtam, hogy matekbĂłl kell emelt Ă©rettsĂ©giznem Ă©s ezen az irĂĄnyon kellene tovĂĄbb mennem, nem. Azonban vannak olyan szĂŒlĆk, lehet a ti köreitekben is mozognak olyanok, akikrĆl tudjuk, hogy ha megszakad akkor sem megy neki jobban, mĂ©gis azt vĂĄrjĂĄt tĆle, hogy sikeres legyen. NĂ©ha egy - hogy a pĂ©ldĂĄnĂĄl maradjunk - matek hĂĄrmas dolgozatban több, munka van egy diĂĄk rĂ©szĂ©rĆl, mint hinnĂ©nk. Lehet, hogy Ć azĂ©rt a hĂĄrmasĂ©rt vĂ©rt izzadt - neki a hĂĄrmas az ötös. Azonban vannak olyan szĂŒlĆk, akiknek ez sem elĂ©g, nem fogadjĂĄk el, hogy ez csak ennyire megy.
ForrĂĄsa |